Cites

Nous reptes de futur, noves finestres que s'obren, nous camins per explorar: sumergint-me en l'apassionant món de la formació del professorat...

dijous, 14 de juliol del 2011

Reflexió de la 6ª sessió.

Formació en continguts didàctics (1)
Maria Masip i David Vilalta.

Amb què em quedo de la sessió d'avui?

- Aplicació del socio-constructivisme en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- La importància de contextualitzar la situació.
- Fomentar que es facin preguntes.
- Fer /Pensar/ Comunicar
- Importància de la posada en comú del grup.
- Les preguntes, generen noves preguntes.
- Treball per models (ciències).
- La devolució per part del formador: procés de comunicació, generació de noves idees (a partir de dibuixos, esquemes, fotos...)
- Escoltar, reflexionar... i després... parlar!
- Ensenyar la mirada de la interdependència.
- Importància de l'estat emocional durant el procés (com t'has sentit?)

Aquesta sessió m'ha fet pensar que...

- Aquesta és la manera de la qual m'agradaria formar a mi, tant a altres docents, com als meus alumnes.
- Vull continuar aprenent per dominar la formació a partir de la pràctica reflexiva.
- Això és aprenentatge significatiu, real, contextualitzat...

Amb què ho relaciono?

Amb el llibre:
Competències: una oportunitat per repensar l'escola.
ICE de la UAB. Coord. Marga Teixidó i David Vilalta.

Un llibre magnífic.



Ho relaciono amb la metodologia d'ensenyament que vull aprendre, per a ensenyar jo... i amb la metodologia d'aprenentatge que m'hagués agradat rebre jo al llarg de la meva vida d'estudiant, i no he rebut...

Ho relaciono amb l'APRENENTATGE SIGNIFICATIU.
Amb...

- La MOTIVACIÓ.
- l'ÈXIT EN L'APRENENTATGE.
- MIRAR, TOCAR, OLORAR, DESCUBRIR....
- L'aprenent (o el nen) com a PROTAGONISTA DE L'APRENENTATGE.
- El grup com un TOT, que treballa conjuntament... TREBALL COOPERATIU.
- TREBALL PER COMPETÈNCIES.
- Mètode d'INCLUSIÓ.
- Mirada sistèmica: on tothom té quelcom a dir i a aportar.

Em ve a la ment, i al cor...

El desig de ficar-me de ple en aquesta nova metodologia docent de guiar l'aprenentatge, les ganes inmenses d'aprendre ràpid, jaaaa!! aquesta nova mirada de l'enseyament-aprenentatge... amb unes ganes i una urgència de canvi!!!

Quins dubtes em genera?

-Trigaré molt a aprendre a ensenyar (guiar, conduir, dinamitzar, acompanyar...) mitjançant la pràctica reflexiva?

- A les formacions, seré capaç de crear entorns d'aprenentatge, mitjançant aquesta metodologia, fent que l'experiència per als formats sigui tan significativa com ho ha estat (ho és) per a mi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada