Cites

Nous reptes de futur, noves finestres que s'obren, nous camins per explorar: sumergint-me en l'apassionant món de la formació del professorat...

dimecres, 20 de juliol del 2011

Reflexió de la 8ª sessió.

Formació en continguts didàctics (3)
Aprenentatge i seqüenciació dels continguts
Dolors Quinquer


Amb què em quedo de la sessió d'avui?


La Dolors ens va recordar moltes coses que ja sabem, que hem estudiat a la carrera, coses que són tòpics de l'educació (constructivisme, què son les competències, com s'aprenen (i s'ensenyen) els conceptes i procediments... amb la coyuntura de que ara ho mirem sota el prisma de la formació del professorat. És a dir, ens obliga a mirar amb uns altres ulls, un altre enfoc.


- Amb la TRANSFERÈNCIA: Els continguts han de ser transferibles (útils).
- La importància de la SEQÜENCIACIÓ dels continguts.
- TEORIA DE L'ELABORACIÓ
- Les persones aprenem per associació i reestructuració.
- Per a triar els continguts: s'ha de triar un contingut organitzador i un de suport.
- Importància de l'EPÍTOM (no és un resum, és la presentació de les idees principals i més representatives a un nivell molt concret i simple).
- El símil del ZOOM.


Amb què ho relaciono?


Amb l'estil docent, amb la presa de decisions, amb el curriculum...
Em ve al cap la idea dels FONAMENTS (en castellà "cimientos"... de la casa, de l'edifici...), de la base, a partir de la qual continuar construint...

Quins dubtes em genera?


- Seré capaç de gestionar el coneixement?
- Sabré triar els continguts més importants, partit de la base de que sempre s'ha de prioritzar i de que tot no es pot treballar?
- Seré capaç de seqüenciar el coneixement, triar continguts i guiar el procés d'ensenyament aprenentatge atenent sempre a la teoria de l'elaboració?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada