Formació en continguts didàctics (2):
Enfocament globalitzador i interdisciplinarietat.
Ramón Grau
Que m'emporto de la sessió d'avui?
La sessió d'avui ha estat molt rellevant per a mi. M'ha ajudat a entendre moltes coses i a anar veient més clar quin és el camí a seguir alhora de dissenyar una activitat de formació. Sobretot, m'emporto:
- El model didàctic GUIA L'ACCIÓ.
- La importància de clarificar el MODEL DIDÀCTIC, creure en ell i formar a partir de la metodologia en el qual està basat.
- La importància de tenir clar QUINA INTENCIÓ TENIM quan fem una formació.
- Si el que pretenem és CANVIAR MIRADES... no podem començar partint de la nostra mirada, hem d'analitzar, escoltar, deixar parlar.... i a partir d'aquí actuar.
- La importància de la SEQÜÈNCIA a l'hora de dissenyar una activitat de formació.
- No hi ha mals formadors, simplement hi ha formadors amb diferents objectius.
- - ENFOCAMENT COMPETENCIAL: Enfocament aplicat, metodologies interactives, coneixement estratègic (ús del coneixement). avaluació formadora, gestió de l'aula.
- ENFOCAMENT CONTEXTUALITZAT: Orientat a aprendre competències.
- La importància de problematitzar, contextualitzar.
- La INCLUSIO és un camí del fracàs cap a la EXCEL.LÈNCIA.
Amb què ho relaciono?
Si partim de la premisa que el model didàctic guia l'acció, jo ho relaciono amb la BRUIXOLA que és qui guia el camí, ens orienta, ens reorienta quan estem perduts, ens indica la direcció.
Quins dubtes em genera?
- Seré conseqüent en la meva manera de pensar i actuar? És a dir... si les meves creences, filosofia educativa, model didàctic està basat en l'enfoc competencial, seré capaç de dissenyar activitats de formació en aquesta línia?
- Mantindré els objectius, de manera coherent amb la metodologia?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada